31 Temmuz 2014 Perşembe

Toplumumuzda Matematik

                  Toplulumuz matematik dersine önem vermektedir. Öyle ki bir öğrencinin dersini sorarken ilk sorduğu ders matematiktir. Matematik eğitiminin, değişen eğitim anlayışlarından birebir etkilenmesinin yani sıra, yeni eğitim anlayışlarının yükselen değerlerinin pek çoğunun matematik eğitiminde doğası gereği zaten önemli bir yeri olduğu da inkâr edilemez. Herşey hesap kitap işi gibi algılarız.
                Nasıl ki bu dünyada yaptıklarımızın Ahiret hayatında da verilecek bir hesabı vardır. Zaman eskisinden çok daha hızlı akıyor, etkili kullanan ve israf etmeyen, parayı çabuk davranan kazanıyor.
                 "Vakit nakittir!" özdeyişine uygun olarak hızlı düşünen, çabuk ama isabetli kararlar verebilenler başarıyı yakalıyor. O halde eğitimde "hız" daha önceleri hiç olmadığı kadar önem kazanıyor. Bazen sözlü notu için hızlı olamazsak farklı cevap vermemiz de gerekebilir. Örneğin cevabı bir bölü üç olan soruya üç üssü eksi bir demek gibi. "Hız" matematiksel düşünmede her zaman önemli değişkenlerden biri olarak kabul edilmiştir.                     Aynı zorluktaki problemleri daha kısa sürede çözen daha başarılı kabul edilir. Bilgiye ulaşma yollarını bilmek de yeterli değil, günümüz insani neyi ne kadar bilmesi gerektiğini ayırt edebilmeli, kendisini, öğrenme stilini tanımalı ve ona göre bir plan yapmalı.

0 yorum: